14-04-2024 Real Lunet 1 - Alem 1 2 - 3

Real Lunet 1 - Alem 1    2-3    (1-2)

Alem wint zenuwslopend duel tegen Real Lunet

In een spannende uitwedstrijd sleepte Alem met 2-3 de overwinning binnen tegen Real Lunet. Na een vroege achterstand vocht Alem zich terug met goals van Mats Steenbekkers en Mart van Boxtel. Een penalty van Jens Steenbekkers besliste het duel. Teleurstelling bij Real Lunet over de beslissende strafschop, terwijl Alem-coach John Cornelissen blij was met de punten maar benadrukte dat er verbetering nodig is. Alem kijkt nu uit naar het thuisduel tegen Helvoirt.

Gemakkelijk was het niet maar Alem pakt wel drie punten bij Real Lunet

REGIO-VOETBAL
Alem sleepte met bloed, zweet en tranen in de uitwedstrijd bij Real Lunet met de 2-3 winst de driepunter uit het vuur.
Na zes minuten kwam de thuisclub, die over een aantal uitstekende spelers beschikt, op voorsprong. De gelijkmaker van Mats Steenbekkers, na een assist van Martijn Leerintveld, viel al na een kwartier spelen. Mart van Boxtel schoot Alem naar een 1-2 voorsprong.
Na rust kwam Real Lunet met de gelijkmaker terug tot 2-2. Alem kreeg veel kansen en na een overtreding op Mats Steenbekkers ging de bal op de stip. Jens Steenbekkers mikte vanaf elf meter raak, 2-3. Zondag speelt Alem het belangrijke duel thuis tegen Helvoirt.

BRABANTS DAGBLAD
"We begonnen echt heel goed, maar daarna vergaten we te voetballen", vertelt Hanky Laetemia van Real Lunet. "Het was echt niet slecht. Dat heb ik in de rust ook gezegd, dat we ons ding moesten blijven doen. We zijn alles-of-nietsvoetbal gaan spelen." Dat werd uiteindelijk niets. Het werd 2-3 door een volgens Laetemia discutabele strafschop.
"Het was niet goed, maar wel nuttig", vertelt John Cornelissen van Alem. "Het was met vlagen goed, maar op cruciale momenten gaven we niet thuis. We hebben het onszelf onnodig moeilijk gemaakt, maar ik ben blij met de punten."

Alem
Daav van Mil, Dennis van Mook, Lars Steenbekkers, Tjeerd Bron, Daan Snijers, Mart van Boxtel, Mats Steenbekkers, Lars Steenbekkers, Jens Steenbekkers, Martijn Leerintveld (Bradley Donks), John Bakker (Hans van den Boogaard)
Real Lunet
Jesse de Vries, Marino Haumahu, Kiley Thijs, Samir Boujamaa (Murat Dogan), Dennis van der Luyt, Enes Sonay, Romario Sijaranamual (Djelany Balm), Anis Tulung (Guillermo Le Couvreur), Michee Luminguwa Shilonga, Julius Manuputty, Marlow Leon Bacha (Diego Okonkwo)