24-03-2024 Alem 1 - DBN'22 1 3 - 2

Alem 1 - DBN'22 1    3-2    (0-0)

Oude krijgers Kevin Broekmeulen en Bart van Lent helpen Alem aan zege

Alem behaalde een 3-2 overwinning op DBN'22, waarbij de ruststand 0-0 was. Mats Steenbekkers opende de score in de 47e minuut, gevolgd door doelpunten van Kevin Broekmeulen in de 52e en 65e minuut, waardoor Alem op een comfortabele 3-0 voorsprong kwam. Ondanks een late opleving van DBN'22 met doelpunten in de 83e en 88e minuut, slaagde Alem erin om de overwinning veilig te stellen. Trainer/coach John Cornelissen van Alem was tevreden met de drie punten, maar bekritiseerde het gebrek aan concentratie van zijn team in de slotfase.

Alem verzuimt tegen DBN’22 aan het doelsaldo te werken, maar wint wel

REGIO-VOETBAL
Waar iedereen op sportpark Oude Maas eens ging zitten voor een grote uitslag voor Alem tegen het arme DBN’22, kwam bedrogen uit. De thuisclub vond het na een 3-0 voorsprong wel goed en moest aan het eind bij 3-2 nog billen knijpen.
Trainer/coach John Cornelissen hinkte na afloop op twee gedachten. "Natuurlijk ben ik dolblij met de overwinning en de zo belangrijke drie punten, maar wat hebben wij het onszelf lastig gemaakt. De heren dachten dat zij na de snelle 3-0 voorsprong, na rust konden stoppen met energie in de wedstrijd te steken. Je ziet wat er dan gebeurt."
In de openingsfase kreeg Mart van Boxtel twee kansen om de score te openen, maar tot de rust bleef het 0-0. Met de entree na de thee van de ervaren Kevin Broekmeulen en Bart van Lent ging het snel. Mats Steenbekkers en twee keer Kevin Broekmeulen tilden de score binnen een uur naar 3-0. Daarna mocht Den Bosch Noord nog wat terug doen.

BRABANTS DAGBLAD
"Als je het in de laatste tien minuten zo laat lopen, is dat gewoon schandalig”, oordeelt John Cornelissen van Alem. ,,Als trainer is het wel fijn dat je dan alsnog wint. Dan heb je verbeterpunten waar je mee aan de slag kan."
"Over de hele wedstrijd waren wij eigenlijk beter, dus dit verlies voelt extra zuur”, vindt Kevin van Zijl van DBN’22. ,,We kwamen slecht uit de kleedkamer. Drie goals in twintig minuten... Tja, dan is de wedstrijd wel klaar. We kwamen goed terug, maar de 3-3 viel niet meer."

Alem
Les Cleven, Dennis van Mook, Lars Steenbekkers, Bradley Donks (Kevin Broekmeulen), Mart van Boxtel, Hans van den Boogaard (Bart van Lent), Mats Steenbekkers (Paul Brekelmans), Lars Steenbekkers, Jens Steenbekkers, Martijn Leerintveld, John Bakker
DBN'22
Pepijn van de Griendt, Caticio Nascimento Martins (Raijmond Swiggers), Relano Bouwmans, Bas van Zeelst, Kevin de Jong, Ruben Clement, Steven van Schijndel, Youssef Johri, Giovanni Librizzi, Joa Nisi (Jordy Gutte), Kay Huijgens (Jessy Eerhart)