17-03-2024 Margriet 1 - Alem 1 2 - 0

Margriet 1 - Alem 1    2-0    (1-0)

Margriet juicht na overwinning op angstgegner

Alem verloor met 2-0 van Margriet. Margriet nam de leiding met een goal van Nick van Oorschot. Alem bleef strijden, maar pech en een gebrek aan efficiëntie in de afwerking werkten tegen hen. De blessures van spits Mart van Boxtel en doelman Daav van Mil verergerden de situatie voor Alem. Een late treffer van Margriet besliste de wedfstrijd.

Alem zit opnieuw aan de verkeerde kant van de score en heeft een topserie nodig om nacompetitie te ontlopen

REGIO-VOETBAL
Alem verloor met 2-0 bij Margriet en ziet de afstand met de veilige negende plaats steeds groter worden. Nu al acht punten. Maar in Alem geeft men het nooit op. Dat hebben ze vorig seizoen bewezen toen de situatie nog lastiger was.
Alem kwam weer eens uit een standaardsituatie voor rust op achterstand.
Na de hervatting zat Alem er wat beter in. Het spel speelde zich af op de helft van Margriet. Er kwamen ook kansen. Lars Steenbekkers had pech dat zijn inzet net tot corner werd verwerkt. Dennis van Mook joeg de bal tegen de lat. Uiteindelijk kreeg Alem in de slotminuut met de 2-0 voor Margriet het deksel op de neus.
Daarbij komt nog de pech dat spits Mart van Boxtel en doelman Daav van Mil (schouder) er geblesseerd af moesten.
Trainer John Cornelissen: "Natuurlijk gaan wij er nog alles aan doen. Wij krijgen nog DBN’22, Helvoirt en Real Lunet. Daar moeten wij in totaal negen punten tegen halen. En dan maar zien wat dat nog oplevert."

BRABANTS DAGBLAD
"We komen voetballend gewoon net even te kort om het tegenstanders moeilijk te maken. En de doelpunten krijgen we te makkelijk tegen", klinkt John Cornelissen van Alem. "Hoe de 1-0 valt... Dat is gigantisch frustrerend, want zelf kregen wij de bal er niet in. Na rust was het lang wachten op de 1-1, maar de goal viel aan de andere kant."
"Na de 2-0 was het wel gespeeld", vindt Maarten van Vugt van Margriet. ,,Het was een goede tweede helft van onze kant. We hadden veel kansen. Alem had met wat uitvallen wat kansjes, maar Agonis gooide de wedstrijd met zijn goal in het slot."

KLIKSPORT
Margriet speelde tegen de reuzendoder Alem. De uitploeg had de thuiswedstrijd eerder dit seizoen van Margriet gewonnen en hield de nul in de eerste helft. Nick van Oorschot maakte de 1-0 in de tweede helft. Ondanks mogelijkheden van Alem in de counter kon Margriet de voorsprong uitbreiden. Agonis Hoti scoorde de 2-0 in de 78e minuut. Na zestien minuten blessuretijd kon Margriet eindelijk juichen. Trainer Maarten van Vugt was vooral tevreden over de tweede helft. "We speelden een goede tweede helft met veel kansen. Na rust waren we minder slordig. Na de 2-0 was het gespeeld." Door de overwinning stijgt Margriet naar de zesde plek.

Alem
Daav van Mil (Dean van den Bogaard), Dennis van Mook, Lars Steenbekkers, Tjeerd Bron, Daan Snijers, Mart van Boxtel (Bradley Donks), Mats Steenbekkers, Lars Steenbekkers, Jens Steenbekkers, Martijn Leerintveld, John Bakker (Hans van den Boogaard)
Margriet
Jurre van den Akker, Roy Govers (Mounir Al Mansouri), Quincy Broers, Nick van Oorschot, Dion van den Elzen, Joey Schuurmans (Koen Brocks), Jeffrey van Vlijmen (Metin Alkir), Agonis Hoti (Loek Damen), Martijn Ploegmakers, Luca Peters (Luuk Janssen), Tufan Koca