10-03-2024 Alem 1 - Den Dungen 1 1 - 2

Alem 1 - Den Dungen 1    1-2    (1-0)

Omstreden moment doet Alem de das om

In een spannende derde klasse confrontatie tussen Alem en Den Dungen eindigde de wedstrijd in een 1-2 overwinning voor Den Dungen. De ruststand van 1-0 in het voordeel van Alem leek veelbelovend, maar een cruciaal moment na rust zorgde voor een ommekeer. Alem maakte aanspraak te maken op een zuivere strafschop, maar kreeg deze niet. Den Dungen profiteerde optimaal en scoorde de winnende goal.

Alem had tegen Den Dungen een punt verdiend,
maar kreeg in de slotfase het deksel op de neus

REGIO-VOETBAL
Een puntje had Alem zich tegen Den Dungen al toegerekend. Cruciaal was het moment na rust toen Alem dacht een strafschop te verdienen, maar die niet kreeg. Uit de omschakeling kwam Den Dungen op 1-2, dat werd ook de eindstand.
Zoals elke week zijn in deze derde klasse de belangen groot. Winnen of verliezen maakt snel een aantal posities verschil op de ranglijst. Alem kon bij winst op Den Dungen op een punt van de tegenstander komen.
Het werd voor rust 1-0 door Mats Steenbekkers, die een-op-een met de keeper, na een assist van Mart van Boxtel, geen fout maakte. Vervolgens was het vooral tegenhouden voor Alem, dat Den Dungen een strafschop zag missen.
Twee minuten na rust werd het toch al 1-1. Vanaf dat moment was er de controle bij Alem, dat een inzet van Mats Steenbekkers door de keeper knap gekeerd zag.
Tien minuten voor het einde was er het penaltymoment. “Een honderd procent strafschop”, vond Mats Steenbekkers. De scheidsrechter vond van niet.
Alem-trainer John Cornelissen: “Deze wedstrijd verdiende geen verliezer en daarom is het extra zuur voor ons. Wij kunnen aan de bak. Ik verwacht dat er voor ons 35 punten nodig zijn om er rechtstreeks in te blijven.”

BRABANTS DAGBLAD
"Een gelijkspel was verdiend geweest", vindt John Cornelissen van Alem. "Daar is alles mee gezegd. Het was echt een gevecht. De jongens hebben keihard gewerkt, maar ze hebben daar geen beloning voor gehad. Zonde, want nu schrijft de tegenstander drie punten bij. Dat had niet meer dan één punt moeten zijn."
"Het had inderdaad gelijk kunnen zijn, maar qua kansen en veldspel is deze uitslag niet onterecht", vindt Kevin van Emmerik van Den Dungen. "Ik had het gevoel dat we gingen winnen. Het was een late goal, maar wel een terechte. Onze bredere selectie maakte het verschil. Mijn wissels in de rust waren het kantelpunt."

Alem
Daav van Mil, Dennis van Mook (Martijn Leerintveld), Lars Steenbekkers, Tjeerd Bron, Daan Snijers, Bradley Donks (Hans van den Boogaard), Mart van Boxtel, Mats Steenbekkers, Lars Steenbekkers, Jens Steenbekkers, John Bakker
Den Dungen
Thies Kooijmans, Remco van Krieken, Luuk van Loon, Joep Kaarsgaren (Loek van Grinsven), Gijs van Alebeek, Bjorn de Kort (Stijn Lamers), Tom Schuurmans (Teun van Boxtel), Remco Kersten, Davey de Veer, Levi de Kort, Joris Hanegraaf