28-01-2024 Alem 1 - EVVC 1 3 - 2

Alem 1 - EVVC 1    3-2    (1-1)

Alem verslaat EVVC door late winnende treffer

Alem behaalde een knappe 3-2 overwinning op EVVC, waarbij spits Mart van Boxtel de held van de dag werd door in de extra tijd het winnende doelpunt te scoren. Mats Steenbekkers bracht Alem op voorsprong, maar EVVC wist kort voor rust gelijk te maken.
In de tweede helft kwam Alem opnieuw op voorsprong dankzij een prachtige corner van Martijn Leerintveld, maar EVVC vocht terug en trok de stand gelijk. In een spannende slotfase zorgde Van Boxtel voor de winnende treffer, waardoor Alem drie belangrijke punten pakte en aansluiting vind bij de middenmoot.

Alem verrast met 3-2 overwinning op hooggeplaatst EVVC

REGIO-VOETBAL
Een knappe 3-2 overwinning van Alem op EVVC dat bij winst koploper in de derde klasse C zou zijn geweest. Spits Mart van Boxtel werd de gevierde man omdat hij diep in de extra tijd de winnende treffer binnenschoot.
Alem opende goed en kwam door Mats Steenbekkers - hij kon na zijn hoofdblessure van vorige week bij DSC toch spelen - na ruim een half uur op voorsprong. Een minuut voor de theepauze kwam de ploeg uit Vinkel langszij. Na de hervatting moest de thuisclub aanvankelijk terug. Na 68 minuten krulde Martijn Leerintveld een corner rechtstreeks langs de matige doelman van de gasten: 2-1.
De gasten kwamen in de fase daarna terecht terug tot 2-2. Alem ging hierna vol voor de winst. Uiteindelijk viel de winnende treffer in minuut 93. Alem vindt door de knappe overwinning op het hooggeplaatste EVVC aansluiting bij de grote middengroep. Zondag gaat Alem, waar Kevin Broekmeulen in de basis startte, op bezoek bij Nooit Gedacht, dat op gelijke hoogte staat.

BRABANTS DAGBLAD
"Ik baal enorm", zegt Ramon van Rixtel van EVVC na het verloren duel met Alem. "De eerste helft was slecht vanuit onze kant. We leden veel onnodig balverlies. Na de 2-2 dacht ik dat we zouden doordrukken, maar dat lukte niet. We kunnen beter, maar laten dat op dit moment niet zien."
"Dit is wel verdiend", vindt John Cornelissen van Alem. "We hebben deze overwinning uit het vuur gesleept. Onze achterhoede zag er totaal anders uit door afwezigen. Op de backs had ik spelers die nooit op de backpositie hadden gespeeld. Het was soms wel lastig in de opbouw. Ondanks druk van Vinkel bleven we na rust overeind. Aan het einde was het een open wedstrijd en ik ben heel blij dat hij voor ons alsnog viel. Dat geluk mogen we ook wel eens hebben."

KLIKSPORT
De druiven zijn zuur in Vinkel. Na de nederlaag tegen Nulandia was ook Alem te sterk.
EVVC is niet goed uit de winterstop gekomen. Na een verloren match tegen Nulandia was dit keer Alem te sterk. Alem maakte de eerste in de 33e minuut. Gerwin van den Boom maakte nog de 1-1 in de 43e minuut. Daarna is EVVC niet scherp in een corner waardoor de 2-1 valt in de 66e minuut. Nard Steenbergen brengt de ploeg van Ramon van Rixtel langszij via een kopbal in de 75e minuut. Alem weet daarentegen in de 94e minuut de 3-2 na een afgeslagen corner bij de tweede paal binnen te tikken. Trainer Ramon van Rixtel trekt het boetekleed aan. “Ik reken mijzelf de nederlagen aan en zal er alles aan doen om te ploeg weer in betere doen te laten verkeren. We kunnen beter maar op dit moment laten we dat niet zien. We leden veel onnodig balverlies en maken fouten die we daarvoor niet maakten. Ik baal enorm, de spreekwoordelijke gifbeker moet leeg. Zelfvertrouwen krijg je door kneiterhard te blijven werken.”

Terwijl de zon al onderging schoot Mart van Boxtel vandaag tegen EVVC, diep in de extra tijd, de winnende treffer binnen.

Alem
Daav van Mil, Dennis van Mook (Hans van den Boogaard), Lars Steenbekkers, Tjeerd Bron, Daan Snijers, Kevin Broekmeulen (Bradley Donks), Mart van Boxtel, Mats Steenbekkers, Lars Steenbekkers, Martijn Leerintveld, John Bakker
EVVC
Joey van de Groes, Bart van Griensven, Jordy Spooren (Niels van Griensven), Edgar Glaudemans, Jorg van Schaijk, Mark van Zoggel, Rob van Dijk, Pim van der Doelen (Denis Wiertelak), Max van Wanrooij, Nard Steenbergen, Gerwin van den Boom