12-11-2023 Nulandia 1 - Alem 1 1 - 1

Nulandia 1 - Alem 1    1-1    (0-0)

Alem en Nulandia delen de punten na gelijkopgaande wedstrijd

Het gelijkspel tussen Alem en Nulandia was geen verrassing, aangezien beide teams elkaar weinig ontliepen. Alem nam na rust de leiding met een doelpunt van Mats Steenbekkers, maar Nulandia trok de stand een kwartier voor tijd weer gelijk. Beide teams creëerden weinig kansen gedurende de wedstrijd en ook het slotoffensief van Nulandia leverde geen treffer meer op.

Tactisch steekspel tussen Nulandia en Alem eindigt in logisch gelijkspel

REGIO-VOETBAL
Dat dit duel in een gelijkspel zou gaan eindigen was al snel duidelijk. Beide ploegen ontliepen elkaar niets en dan krijg je 1-1 als uitslag.
Alem doorbrak als eerste de status quo. Na rust kwam Mats Steenbekkers na een vlotte combinatie goed door en zette Alem op voorsprong. Een kwartier later was het, in minuut 72, gelijk.
“Op die uitslag is niets aan te merken”, vond Alem-trainer John Cornelissen. “Het stond tactisch met twee ploegen die strak in een 4-4-2-formatie speelden, zo goed dat er overal koppeltjes ontstonden. In zo’n wedstrijd ontstaan er weinig kansen.”

BRABANTS DAGBLAD
"Het was degelijk van beide kanten", vindt John Cornelissen van Alem. "We hebben allebei één uitgespeelde kans gehad en die maakten we allebei. Voor rust gaven we beide niets weg. Het was continu te doen op het middenveld. In mijn ogen is dit een terechte uitslag. Je mag zo’n resultaat niet vieren, maar je hoeft er ook niet in mineur over te zitten. Dat heb ik de jongens ook verteld."

KLIKSPORT
Nulandia speelde met 1-1 gelijk tegen Alem. Luuk van de Doelen, Stef van den Hurk en Brent Zwanenberg kregen alle drie een gele kaart namens Nulandia, Alem kreeg ook drie gele kaarten. Nulandia speelde met een gehavende selectie, jonge spelers namen de posities over van ervaren krachten. Met name vanwege dat feit kon trainer Giovanni Henskens leven met het gelijkspel. “We speelden een behoorlijke eerste helft waarin we veel balbezit hadden en weinig kansen. Met 0-0 gingen we de rust in, in de 57e minuut scoorde Alem uit de eerste de beste kans. Daarna gingen ze verdedigen.” Nulandia ging stormen en speelde op een gegeven moment met wel vier spitsen. Teun van der Sangen vormde de reddende engel door de 1-1 te scoren in de 72e minuut. Henskens: “We hebben dit gelijkspel verdiend en toonden veel verkracht. De jongens die vandaag hun debuut maakten hebben het knap opgepakt.” Door het resultaat stijgt Nulandia van de zevende naar de zesde plaats.

Daav van Mil, Dennis van Mook, Lars Steenbekkers, Tjeerd Bron, Daan Snijers, Mart van Boxtel, Hans van den Boogaard (Lars Steenbekkers), Mats Steenbekkers, Jens Steenbekkers, John Bakker, Bradley Donks (Boris Snijers)

57e Minuut
Mats Steenbekkers