29-10-2023 Alem 1 - Margriet 1 2 - 1

Alem 1 - Margriet 1    2-1    (1-1)

Alem behaalt eerste seizoensoverwinning

Op sportpark De Oude Maas behaalde Alem, op een door de regen erg zwaar veld, zijn eerste overwinning van het seizoen door Margriet met 2-1 te verslaan. Margriet scoorde kort voor rust, met Dion van den Elzen als doelpuntenmaker. Gelukkig voor Alem wist John Bakker snel gelijk te maken.
In de tweede helft zette Tjeerd Bron Alem op voorsprong met een doelpunt in de 82e minuut. Trainer John Cornelissen was opgelucht over deze prestatie en benadrukte het harde werk van zijn team. Alem verlaat door deze zege de laatste plaats in de zware derde klasse C.

Alem haalt opgelucht adem, eerste overwinning van het seizoen is binnen

REGIO-VOETBAL
Wat een opluchting op sportpark De Oude Maas. Voetbalclub Alem liet de eerste seizoensoverwinning noteren. Van Margriet werd met 2-1 gewonnen. De ploeg van trainer John Cornelissen verlaat hierdoor meteen de laatste plaats in deze zware derde klasse.
De druk is van de ketel. “Dit geeft de spelersgroep en de hele club lucht. Er wordt zo hard gewerkt voor een goed resultaat. Dan is het fijn dat er loon naar werken is”, begon Cornelissen.
Overigens kwam Alem weer eens vanuit een hoekschop op achterstand. “Dat overkomt ons te vaak. Dat moet er wel een keer uit.”
Alem herpakte zich en kwam nog voor rust door John Bakker op 1-1. Na de hervatting was Tjeerd Bron weer het goudvinkje voor Alem. Hij kopte de 2-1 binnen.

BRABANTS DAGBLAD
In Alem is het feest, want de ploeg van John Cornelissen won voor het eerst dit seizoen. "Het veld was hartstikke zwaar door de regen", zegt Cornelissen. "Zij scoorden kort voor rust. Dat was balen, maar gelukkig konden wij snel gelijkmaken. In de tweede helft kregen we meer grip op de wedstrijd en gaven we niets meer weg."
Maarten van Vugt van Margriet zag zijn ploeg in de tweede helft steeds slechter spelen: "Het werd steeds minder en steeds moeilijker na rust. Ik vond dat we een redelijke eerste helft speelden. We kregen genoeg kansen voor de rust. We kwamen op voorsprong, maar door een foutje kwamen zij met hun eerste doelpoging op 1-1."

KLIKSPORT
Margriet verloor van Alem met 2-1. Dion van den Elzen scoorde de 0-1 uit een corner voor Margriet. Alem profiteerde in de 48e minuut van een fout achterin bij Margriet. Trainer Maarten van Vugt was niet te spreken over het veld en de wedstrijd. "We speelden de eerste helft nog redelijk en creëerden een aantal mogelijkheden. De tweede helft werd het veld steeds slechter en zwaarder. We konden voetballend geen kansen meer creëren. Na wederom een (communicatie) fout scoorde Alem de 2-1 in de 82e minuut. Daarna alles of niets gespeeld maar zonder resultaat. We brachten echt te weinig vandaag als team. Twee verdedigende fouten maken dat we wegzakken naar de onderste regionen." De tiende plek betekent dat om precies te zijn.

Daav van Mil, Dennis van Mook, Lars Steenbekkers, Tjeerd Bron, Daan Snijers, Mart van Boxtel, Hans van den Boogaard (Lars Steenbekkers), Mats Steenbekkers, Jens Steenbekkers, John Bakker, Bradley Donks (Luuk Bakker)

Dion van den Elzen
John Bakker