24-09-2023 Alem 1 - Nooit Gedacht 1 1 - 2

Alem 1 - Nooit Gedacht 1    1-2    (0-1)

Alem verliest van Nooit Gedacht na controversiële penalty

In een gelijkopgaande eerste helft, waarin beide teams enkele kansen kregen, bleef het scorebord tijdens de rust op 0-0 steken. Alem miste vooral snelheid, met name vanwege de afwezigheid van Mats Steenbekkers.
In de tweede helft kwam Alem steeds meer onder druk te staan, wat resulteerde in een doelpunt voor Nooit Gedacht, dat op voorsprong kwam met 0-1. Maar Alem kwam snel terug in de wedstrijd dankzij een doelpunt van Mart van Boxtel, waardoor de stand weer gelijk werd getrokken.
Het beslissende moment van de wedstrijd kwam in de slotfase, toen Nooit Gedacht een discutabele penalty kreeg toegewezen. Deze werd benut en bezegelde de overwinning voor Nooit Gedacht met 1-2.

Het ontbreken van vier spelers met de naam Steenbekkers kan Alem niet opvangen

REGIO-VOETBAL
Het vergt nog een paar weken tijd voor Alem op volle oorlogssterkte is. Bekend is dat de tweelingbroers Lars en Mats Steenbekkers nog twee weken in Tanzania verblijven. Daarnaast ontbraken Luuk Steenbekkers en de andere Lars Steenbekkers. Zij hadden nog een schorsing uit het bekertoernooi. Jens Steenbekkers was wel van de partij.
Trainer John Cornelissen: “Vooral het ontbreken van de ‘Tanzaniaanse tweeling’ scheelt bij ons 75 procent van het scorend vermogen.”
Een kwartier voor het einde komt het wat gemakkelijker combinerende Nooit Gedacht op voorsprong. Twee minuten later egaliseert Mart van Boxtel de score al wel. Een door Nooit Gedacht benutte strafschop besliste tien minuten voor het einde het duel, 1-2.
“Wat ons in de voorbereiding wel lukte, liep vandaag niet. Jammer, maar er is geen man overboord, hoor. Vanaf 8 oktober zijn wij weer compleet”, weet Cornelissen.

BRABANTS DAGBLAD
Nooit Gedacht kreeg in de eerste helft geen beloning voor het goede veldspel, de grootste kans werd slechts tegen de paal geschoten. "Na rust viel de 0-1 eindelijk, maar wel pas een kwartier voor tijd. We hadden er voor geknokt, maar twee minuten later konden we opnieuw beginnen toen Alem de 1-1 al maakte", baalt Nooit Gedacht-coach Henry van der Linden.
Tien minuten voor tijd leek de 1-2 te vallen, maar volgens de grensrechter was de kopbal van Wouter Bijveld niet over de doellijn gegaan. Thijn Vos werd in minuut 84 toch de gevierde man; hij benutte een strafschop.

KLIKSPORT
Nooit Gedacht won de lastige uitwedstrijd in Alem met 1-2. De eerste helft kon de Geffense ploeg weinig kansen creëren en raakte het de paal eenmaal. Alem was bovendien gevaarlijk vanwege hun fysieke spel en het hanteren van de lange bal.
De 0-1 viel pas in de 73e minuut via Levi Schuurmans op aangeven van Bob van Iersel. De 1-1 viel drie minuten later uit een corner. Trainer Henry van der Linden vond dat onnodig. “Alem uit is altijd lastig we wisten dat we veel de bal ging hebben en dan moet je jezelf belonen. Na de 1-0 denk je ‘eindelijk’ en dan komt Alem de eerste keer bij onze goal waar een corner uitkomt en zijn we niet scherp. Dat mag ons niet overkomen, we konden weer opnieuw op zoek naar een goal.”
De verlossende 1-2 leek te vallen via Wouter Bijveld, alleen werkt een speler van Alem de bal weg net voor de lijn. Ondanks deze teleurstelling kon Thijn Vos vanaf de stip alsnog Nooit Gedacht naar de overwinning schieten in de 84e minuut.
Van der Linden: “Dan moet ik de ploeg een dik compliment geven want we hielden ons aan onze afspraken. De overwinning is dik verdiend gezien het spelbeeld vandaag. Zo beginnen we goed in deze hele zware klasse.”

Daav van Mil, Dennis van Mook, Boris Snijers, Daan Snijers, Hans van den Boogaard (Milan Witteveen), Mart van Boxtel, Tjeerd Bron, Luuk Bakker, John Bakker (Jorick van Groeningen), Jens Steenbekkers, Martijn Leerintveld (Bradley Donks)

Levi Schuurmans
Mart van Boxtel