Tijdreizen

"We nemen je mee terug in de tijd, naar het jaar 1968"

Brabants Dagblad Sport - Jaargang 1968
Voorbeschouwing op seizoen 1968/1969

Leo Ouwens: "In België spelen ze krachtvoetbal"

"Leo Ouwens, de slanke Ossenaar, die vorig jaar na enorm gekrakeel met 'Eindhoven' in St.Truiden terecht kwam, heeft zich een vaste plaats verworven in de keurtroep van trainer Ward Volkaert."

Leo Ouwens, wiens moedertaal in één jaar St.Truiden een duidelijk merkbare Limburgs-Vlaamse inslag heeft gekregen".

"Toch is Leo Ouwens beslist niet van plan al zijn voetballevensdagen in België te slijten. Hij vindt het Nederlandse voetbal beter. Daarom zou Leo Ouwens toch liever naar Nederland terugkeren. Naar een eredivisieclub? 'Och dat weet ik niet', zegt de Ossenaar. 'Dat hangt natuurlijk van je leeftijd af. Ik ben nu 21. Stel, dat ik nu volgend jaar terug zou willen naar Holland, ja dan geef ik de voorkeur aan een eredivisieclub'."

Leo Ouwens, wiens kleine blonde vrouw Betsy zeker alle thuiswedstrijden volgt, timmert danig aan de weg. Misschien wel teveel aléén aan het voetbalpad. Er komt ook nog een later, wellicht vroeger dan gedacht. En wat dan? Trainer?
'Als ik onze Ward Volkaert zie, die niets over de samenstelling van het elftal te vertellen heeft - dat doen een aantal bestuursleden -, dan zeg ik nee, nooit geen trainer. Je hebt het altijd gedaan. Maar ja, hoe denk ik er tien jaar verder over?...'.

In 1988 werd Leo Ouwens trainer van v.v. Alem.