Gepromoveerd Alem uitgeput na twee dagen
lang feesten

Het is gelukt. Na een 4-0 overwinning op RKKSV is Alem terug in de vierde klasse.
Door de royale zege werd het eerdere verlies op eigen veld royaal weggepoetst. Trainer Piet Saaman kijkt kort terug, maar blikt vooral vooruit op het volgende seizoen.

door Wout Pluijmert

Direct na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter staat Saaman op het veld van RKKSV na te genieten. Hij houdt even wat afstand van de hossende spelersgroep en komt al snel met een analyse.
Eerst slaat hij de pas 16-jarige Mats Steenbekkers op zijn schouder. "Zo jong nog en nu al belangrijk voor de ploeg. Wat heeft dat ventje vandaag weer hard gewerkt. Het is met Alem een lange weg geweest, maar het doel is bereikt. Ik wilde met deze ploeg naar de vierde klasse en ben zo blij dat dit gelukt is. Nu is er rust en kan ik op mijn gemak het EK gaan volgen." Want Piet Saaman zonder voetbal bestaat niet.

Met zijn ijzersterke mentaliteit haalde hij bij NAC het betaalde voetbal en speelde tegen de groten uit de nationale competitie. In zijn nadagen kwam hij als speler bij Alem terecht, scoorde in die periode vijftig doelpunten en is de club nooit uit het oog verloren. Aan het begin van het afgelopen seizoen keerde de Woudrichemer terug op sportpark De Oude Maas.

SAAMAN VERWACHT ALEM IN DE MIDDENMOOT VAN DE VIERDE KLASSE

Piet Saaman in gesprek met verslaggever Wout Pluijmert
Alem was net naar de vijfde klasse gedegradeerd, maar Saaman zag wel wat in het ploegje waarin een sterke verjonging werd doorgevoerd. "Wij hebben in dit seizoen een goede ontwikkeling doorgemaakt met deze ploeg. Nogmaals geweldig dat wij de stap omhoog hebben kunnen maken. Wij gaan lekker op deze weg door. Overigens zonder Tim Leerintveld, die voor een jaar naar Australië vertrekt en Jeffrey Kollenburg, hij gaat in militaire dienst. Maar ik heb genoeg potentieel om dat op te vangen."
Saaman verwacht Alem volgend seizoen in de mioddenmoot van de vierde klasse. "Natuurlijk gaan wij daar wedstrijden verliezen, want er zullen tegenstanders bij zijn die een maatje te groot zijn, maar wij gaan ook genoeg wedstrijden winnen."
Vriendelijk lachend neemt Saaman de vele felicitaties in ontvangst. Hij trainde al eens clubs in de tweede en derde klasse maar geniet in het 646 zielen tellende Alem, dat toch maar een een voetbalclub op de been houdt.
De jeugdafdeling is deels samengevoegd met die van RKVSC uit Velddriel, waardoor ook jonge voetballers en voetballertjes hun sport kunnen blijven bedrijven.

Het bleef in Alem nog lang onrustig. Het feest duurde twee dagen. Saaman: "Prachtig toch, ik zou wel eens langdurig bij deze club kunnen blijven".

Bron:    De Toren