Penalty’s plagen Alem
(Door Henk van den Bosch)

Na drie wedstrijden staat Alem troosteloos onder­aan in de vijfde klasse G, met nul punten. Het verloor zondag van Ophemert en daarvoor de streekderby’s tegen RKVSC en Jan van Arckel. Zondag staat voor Alem de derde streekderby op het programma.

Foto: Alem-spits Kevin Broekmeulen
Het treft dan in eigen huis Ros­sum, dat op de voorlaatste plaats staat. ,,Het is al weer een aantal ja­ren geleden dat we voor het laatst in competitieverband tegen Ros­sum hebben gespeeld”, weet Ke­vin Broekmeulen (19) zich te her­inneren. ,,Ik heb toen voor de eer­ste keer een kwartier in het eerste meegespeeld. De uitslag, of dat ik goed of slecht heb gespeeld, weet ik echter niet meer.” Alem kende een teleurstellende competitiestart. Het verloor met 3-2 van RKVSC en vervolgens met 2-0 van Jan van Arckel. Met dezelf­de cijfers werd zondag van Ophe­mert verloren. ,,Wat betreft de re­sultaten is de competitiestart te­gengevallen. Ondanks de drie ne­derlagen heerst er geen paniek­stemming, hoewel er afgelopen zondag toch ook wel harde woor­den zijn gevallen en iedereen weer weet wat van hem wordt ver­wacht.”

Als Broekmeulen de drie gespeel­de wedstrijden in het kort analy­seert, is het duidelijk dat Alem met wat meer geluk in de midden­moot had kunnen staan. ,,Penal­ty’s hebben daar ook een grote rol bijgespeeld. We hebben er al drie gemist en drie tegen gekregen. Ik heb er zelf zondag een gemist te­gen Ophemert. Ik vond zelf dat ik de bal goed had ingeschoten, maar de keeper ging naar de goede hoek.”

Alem gaf in de eerste wedstrijd te­gen RKVSC de zege uit handen.
Nadat het met 2-0 had voorge­staan kon RKVSC na rust twee strafschoppen verzilveren en tot overmaat van ramp de 3- 2 scoren in de slotminuut. Tegen Jan van Arckel misten we kort voor tijd, bij een 0-1 achterstand, een penal­ty. Vervolgens wordt het tot over­maat van ramp 0-2 uit een penal­ty. Tegen Ophemert hebben we slecht gespeeld. Desondanks had er meer ingezeten. In de slotfase misten we, bij een 2-0 achter­stand, zelfs twee strafschoppen. Al­les wat tegen kon zitten, heeft tot nu toe tegen gezeten. Het lijkt er­op dat het onheil ons steeds in de laatste minuten van de wedstrijd treft. Hopelijk lacht het geluk ons zondag tegen Rossum wel toe. We zijn toe aan de eerste overwin­ning.”

Broekmeulen is na een half jaar bij Nivo Sparta te hebben gespeeld dit seizoen weer op het oude nest teruggekeerd. Hij is bezig aan zijn vierde seizoen in het eerste. ,, Bij Nivo heb ik maar één officiële wedstrijd in het eerste gespeeld.
Desondanks is het een leerzame periode geweest. Ik ben tussen­tijds gestopt omdat ik op zaterdag een baantje kreeg aangeboden. Als student aan de sportacademie in Den Bosch kon ik het geld goed ge­bruiken.”

Rossum heeft overigens dit sei­zoen ook nog geen potten kunnen breken. Het speelde twee keer ge­lijk en verloor met 4-2 van Waal­kanters. Gevaarlijkste man bij Ros­sum is Lex van Nugteren, die net als Broekmeulen dit seizoen drie keer tot scoren kwam.

Broekmeulen wordt het liefst op snelheid of met een steekpass aan­gespeeld. ,,Alleen hoge aanspeelbal­len zijn aan mij niet besteed.”

Bron: Brabants Dagblad
Foto © Ad van Hasselt